Oferta

Certyfikaty SSL na Chrome, rewolucyjne zmiany w przeglądarce Google

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Certyfikaty SSL na Chrome

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od wersji przeglądarki Chrome 68, funkcję oznaczania stron, które nie posiadają certyfikatu SSL. Przy adresie strony internetowej wyświetlony będzie komunikat: Niezabezpieczona. To oczywiście zwiększy bezpieczeństwo w sieci, ale jednocześnie uderzy we właścicieli stron www bez wspomnianego szyfrowania. Jakich zmian zatem należy się spodziewać? Co to oznacza dla przeciętnego internauty? Czy certyfikat na Chrome to konieczność?


 

Czym w ogóle jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL poznać można po zielonej kłódce znajdującej się po lewej stronie adresu danej strony internetowej. Certyfikat ten potwierdza wiarygodność witryny i jej właściciela. To potwierdzenie zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa. Dzięki SSL użytkownik wie, że dana strona jest szyfrowana. Dane wysyłane i odbierane prosto z serwera są zabezpieczone. To połączenie bezpieczne, które nie pozwala osobom trzecim na przechwycenie danych. Dzisiaj SSL to standard w przypadku wszystkich banków, ważnych instytucji oraz sklepów internetowych. Jednak nie wszyscy wiedzą, że z tego rozwiązania korzystać mogą również właściciele zwykłych stron www.

 

Jakich zmian należy spodziewać się, korzystając z przeglądarki Chrome?

Google postanowiło od lipca tego roku wprowadzić duże zmiany w zakresie bezpieczeństwa. Okazuje się, że dotkną one wiele osób i znacząco wpłyną na wyświetlanie i promowanie stron w przeglądarce Chrome. Od września 2018 roku nowe wersje przeglądarki Chrome będą oznaczać strony internetowe bez SSL jako niezabezpieczona, co będzie niekorzystne dla ich właścicieli. Na takie strony będzie można wprawdzie dalej wchodzić, jeżeli użytkownicy nie będą ich chętnie odwiedzać. Tym samym witryny oznaczone jako niebezpieczne znajdą się niżej w wynikach wyszukiwania i będą znajdować się na gorszej pozycji niż strony www z certyfikatem SSL.

 

W Polsce ponad 50% internautów korzysta na co dzień właśnie z przeglądarki Chrome. Tymczasem tylko 6,41% stron łączy się przez protokół https. Zmiana będzie więc zauważalna i dotknie niemal wszystkich użytkowników internetu.

 

 

Co to oznacza dla zwykłych użytkowników sieci internetowej?

Dla przeciętnego użytkownika zmiany nie będą spektakularne, ale mimo to odczuwalne. Dzisiaj 80% najpopularniejszych stron internetowych w sieci używa szyfrowania. Poza tym jest jeszcze trochę czasu na wprowadzenie zmian. Z drugiej strony zmiany oznaczają dla użytkowników Google i Chrome większe bezpieczeństwo podczas surfowania w sieci. Strony niezweryfikowane będą oznaczone jako Niebezpieczne. Przełoży się to na ich niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy internetu będą z obawami wchodzić na strony bez certyfikatu. W przypadku zabezpieczonych stron certyfikatem na przeglądarce Chrome pojawić się będzie kłódka.


 

Brak certyfikatu na Chrome, co oznacza dla właścicieli stron internetowych?

Zmiany wprowadzone przez Google dotkną właścicieli stron internetowych bez certyfikatów. Przełoży się to bowiem na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Ze względu na duży udział Google na rynku, należy zdawać sobie sprawę z tego, że nie dostosowanie się do zmian, przyniesie znaczne straty.

 

Niektóre konsekwencje, które może ponieść właściciel strony bez certyfikatu SSL na stronie:

  • gorsze pozycje w wyszukiwarce Google

  • mniejszy współczynnik odwiedzin (potencjalnych klientów z pewnością odstraszy komunikat niezabezpieczona)

  • brak zaufania internautów

  • strata wizerunku

 

 

Certyfikaty SSL na Chrome

 

Brak certyfikatu na przeglądarce Chromie może kosztować przedsiębiorcę bardzo dużo. Warto zadać sobie pytanie, czy już nie przyszedł czas by zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów? Automatycznie poprawiając wizerunek i zyskując zaufanie internautów?

 

Z drugiej strony braki te można jeszcze nadrobić i wprowadzić zmiany już teraz. Certyfikaty do stron internetowych obecnie nie są drogie. Ceny wahają się od 29 zł w górę. Cena uzależniona jest od rodzaju certyfikatu i jego przeznaczenia. Koszty wdrożenia na stronę też są stosunkowo małe. Jeśli chcesz wdrożyć certyfikat na swoją stronę skontaktuj się z nami.

 

Wdrażając certyfikat na stronę internetową, pojawi się informacja o bezpieczeństwie nie tylko na Chrome, lecz również innych przeglądarkach. Poprawność wdrożonego certyfikatu można sprawdzić pod adresem: https://www.ssllabs.com/ 

 

Ponizej PrtScr jak wygląda poprawnie zainstalowany certyfikat SSL na serwerze. Oceny A+, A, B oraz C oznaczają poprawnie zainstalowany certyfikat.

 

Certyfikaty SSL na Chrome

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies