Oferta

Elementy rankingowe na stronie internetowej pozycjonowanie stron internetowych

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Elementy rankingowe na stronie internetowej

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane tym, co wpływa na to, że dana strona jest bardziej lub mniej przyjazna dla wyszukiwarki. Efektywne pozycjonowanie stron składa się bowiem zarówno z działań, które skupiają się na optymalizacji samej strony jak i na działaniach w stosunku do niej zewnętrznych, a więc na przykład na właściwie zaplanowanej i wdrożonej strategii Link building. W pierwszej kolejności najlepiej skoncentrować się na tych elementach, które mogą być bardzo pomocne przy pozycjonowaniu, a które bezpośrednio dotyczą samej strony.

 

Pozycjonowanie stron internetowych rozpoczyna się od pracy nad samą stroną

Kiedy nie widać twojej strony internetowej w wyszukiwarce, to masz poważny powód do zmartwień. Być może twoja strona jest zupełnie wy indeksowana z wyszukiwarki Google? Jak to sprawdzić? Przejdź do artykułu poświęconego szukania w Google za pomocą specjalnych komend. Z pewnością znajdziesz komendę która pokaże ci czy twoja strona jest w wyszukiwarce (site:domena.pl) oraz kilka innych.  

 

 

Każde pozycjonowanie stron internetowych powinno rozpocząć się od optymalizacji. Optymalizacja to nic innego jak takie dostosowywanie strony, aby była jak najbardziej przyjazna dla wyszukiwarki. W sieci możemy znaleźć wiele wytycznych, co do tego, w jaki sposób przeprowadzić taką optymalizację. Najlepiej jednak skupić się na tym, jakie elementy rankingowe na stronie internetowej są najistotniejsze i to właśnie o nie koniecznie zadbać.

 

Na samym początku sugerujemy wdrożyć do swojej strony lub sklepu internetowego narzędzia dla webmastera (Google Search Console) od firmy Google. W tej aplikacji mamy bardzo dużą ilość danych. Powinniśmy właśnie zacząć od wdrożenia rekomendacji z tego miejsca. To podstawowe wytyczne wyszukiwarki Google by dobrze widziała naszą stronę lub sklep internetowy.

 

Troska o aspekty techniczne strony

Sama optymalizacja strony internetowej może polegać chociażby na optymalizacji kodu. Oznacza to, że powinien on być przejrzysty, a co za tym idzie warto też zwrócić uwagę na takie parametry jak szybkość wczytywania się strony. To jednak nie wszystko. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać o tym, że strona powinna być dobrze wykonana i dostosowana do przeglądania na każdym rodzaju urządzenia. Z tego też względu obecnie standardem jest Responsive Web Design, czyli tworzenie stron, które same dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia, na którym są otwierane. To ważne, także ze względu na fakt, że Google wdrożyło Mobile Index First, co oznacza, że strony posiadające wersje mobilne są znacznie lepiej traktowane przez algorytm i umieszczane na wyższych pozycjach. Oczywiście, to, czy strona dobrze wyświetla się użytkownikom ma też niebagatelne znaczenie czysto marketingowe - funkcjonalność strony wpływa na jej odbiór oraz na sprzedaż.

 

Dodatkowo, warto zadbać o przejrzyste linkowanie wewnętrzne i odpowiednie struktury linków, a także o to, aby strona miała prostą i intuicyjną strukturę, która będzie łatwa w nawigowaniu przez użytkownika oraz do odczytania przez roboty Google. Odpowiednie linkowanie ma tym większe znaczenie im więcej jest dodatkowych podstron - stąd jest to tak bardzo istotne w przypadku sklepów internetowych. Aby przyspieszyć zaindeksowanie świeżej strony można zgłosić ją w narzędziach Google oraz wygenerować i wgrać site mapę (sitemap.xml – mapa podstron dla wyszukiwarki Googla).

 

Kolejne kroki w stronę lepszej optymalizacji

Optymalizacja to także nadanie stronie meta title, czyli tytułu, który będzie zgodny z prowadzoną kampanią seo. Można również dodać opis meta description oraz dodać słowa kluczowe. Pomocne może być też opisanie tekstów alternatywnych w miejscach, w których na stronie znajdują się zdjęcia i grafiki.

W nagłówku h1 można spróbować zawrzeć najważniejszą dla nas frazę kluczową, gdyż właśnie ten nagłówek posiada duże znaczenie i ustala hierarchię treści oraz ma olbrzymie znaczenie. Nie możemy zapomnieć o nagłówkach H2 H3 które również są ważne.

 

Zawartość strony również ma ogromne znaczenie

Bardzo wiele mówi się o content marketingu i wcale nie ma w tym żadnej przesady, gdyż treści zawarte na stronie mają wpływ zarówno na odbiór strony przez użytkowników jak i jej odbiór przez roboty. Treść główna, która znajduje się na landing page bardzo mocno wpływa na ocenę jakości strony, ale ma też spore znaczenie wizerunkowe. Dlatego też tekst, który tutaj umieścimy powinien zawierać słowa kluczowe, ale muszą one zostać wplecione w sposób naturalny. Treści muszą być unikalne, nie możemy pozwolić sobie na ich kopiowanie z różnych źródeł, gdyż zostanie to uznane za duplikację treści. Wszelkie teksty, jakie zamieścimy na stronie powinny pokrywać się tematycznie. Dodatkowo, warto pochylić się nad gęstością fraz kluczowych na stronie internetowej. Sami za pewne odczujemy, że tekst, który jest przesycony ilością fraz jest nieprzystępny i trudny do zrozumienia. Dlatego też należy zachować umiar i pamiętać, aby treści były atrakcyjne dla użytkowników i sensowne, a dodatkowo zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania. Słowo kluczowe dobrze jest umieścić na początku artykułu, w jednym z nagłówków lub też w ostatnim akapicie. Zbyt duże zagęszczenie fraz kluczowych może być zaklasyfikowane jako SPAM.

 

Dobre pozycjonowanie stron internetowych to także zorientowanie na użytkownika

Pozycjonujemy po to, aby zwiększyć ruch na stronie, a więc, aby coraz więcej osób ją odwiedzało. Samo przez się rozumie się, że strona ma być więc dla użytkownika przyjazna i intuicyjna. Warto więc zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

 

  • Wskaźnik Page Quality, który poinformuje nas o jakości strony oraz o tym, czy jest ona pomocna użytkownikowi. Dowiemy się także czegoś więcej o tym, czy jest to witryna spójna tematycznie.

  • Kolejnym wskaźnikiem wartym uwagi jest Needs Met. Określa on w jakim stopniu dana strona internetowa lub też wynik wyszukiwania spełnia oczekiwania użytkowników.

 


Podsumowując, pozycjonowanie stron www warto zacząć od pracy nad samą stroną. Dzięki temu będzie się dobrze pozycjonować i nie będziemy mieć problemów technicznych z tym, aby umieścić ją wysoko w pozycjach Google. Oczywiście, wymienione elementy rankingowe na stronie internetowej to tylko niektóre z bardzo długiej listy możliwych. Zawsze można zrobić coś jeszcze i pójść o krok dalej w kierunku lepszej optymalizacji strony.

 

Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www!     Oferta na pozycjonowanie stron w Google!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies