Google moja firma
24 . 04 . 2020
Autor:
Web Development
Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na rynku. Swoisty profil danej firmy w tym narzędziu to swoiste konto społecznościowe naszego przedsiębiorstwa w sieci. Samo umieszczenie naszej firmy lokalizacyjnie na mapkach Google oraz utworzenie wizytówki firmy – czym firma się zajmuje, sposób kontaktu z firmą, inne najbardziej podstawowe detale na temat firmy – umożliwiają skorzystanie z tego czym jest Google moja firma. Taki profil założony dla przedsiębiorstwa umożliwia odpowiednie i zgodne z zasadami poprawnego pozycjonowania treści w tejże wyszukiwarce podlinkowane naszej obecnie istniejącej strony internetowej lub wręcz utworzenie pojedynczej witryny za pomocą narzędzia od Googla. Dzięki temu można w dodatkowy sposób poinformować w sieci o istnieniu naszej firmy, a co za tym idzie przekazać rzetelne, aczkolwiek dosyć krótkie informacje o naszej działalności.
Promowanie stron w wyszukiwarce Google za pomocą narzędzia moja firma
Najważniejsza informacja jednak przed nami: zarówno wizytówki Google, jak i oczywiście Map Google możemy użyć jako nośnika informacji o linku do naszej wiodącej strony internetowej. Profilu Google moja firma możemy użyć dwojako: albo jako metodę na utworzenie nowej, pojedynczej strony WWW z podlinkowaniem do naszej strony głównej, aczkolwiek w prosty i przyjazny sposób informującej o prowadzonej przez nas działalności gospodarczej, jej charakterze oraz zakresie działania ; albo jako sposób na proste, bezpłatne i bardzo wygodne prowadzenie naszej bardzo prostej, pierwszej, ale za to pełnoprawnej strony internetowej.
Wyszukiwarka Google z całą pewnością w inny sposób będzie traktować naszą stronę internetową, jeżeli podlinkujemy ją w wizytówce Google. W przypadku wielu wiodących, nowoczesnych i bardzo specjalistycznych branż przeznaczonych dla konkretnych grup klientów i konsumentów działanie za pomocą tego narzędzia jest praktycznie nieodzowne, aby w sposób profesjonalny i nastawiony na efekty prowadzić pozycjonowanie strony internetowej. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:
- możliwości personalizacyjne wizytówki Google oraz samego narzędzie Google moja firma
- szeroki wybór które informacje chcemy upubliczniać w taki sposób, a które nie (pomimo podania ich wszystkich, co zwiększy z automatu nasze zasięgi)
- podlinkowanie w zasadzie bez ograniczeń, aczkolwiek na pojedynczej witrynie WWW,
- stworzenie naszej pierwszej witryny branżowej, jeżeli nie posiadamy profesjonalnej strony internetowej,
- dopełnienie rozwiązań z Map Google oraz dodatkowa profesjonalizacja widoczności naszego biznesu w wyszukiwarce,
- z pewnością lepsze i bardziej skuteczne wyniki wyszukiwania naszej działalności w wyszukiwarce Google po nazwie brandu.
Wszystkie powyższe powody, dla których warto założyć Google moja firma jako rozszerzenie wizytownika zapewnionego przez Google’a z pewnością należy wziąć pod uwagę przy chęci, potrzebie lub konieczności pozycjonowania swojej strony internetowej w poszczególnych wyszukiwarkach. Jest to szczególnie istotne dla stron o bardzo słabych wynikach dotyczących ruchu na stronie. Pamiętajmy narzędzie Moja firma Google to nie tylko miejsce na link do naszej strony internetowej, lecz również okazja na zaprezentowanie naszej firmy w Internecie.
Firmy, które nie mają strony www, powinny korzystać przynajmniej z pełni darmowej oferty Google. Nie ma praktycznie żadnych powodów, dla których z któregokolwiek darmowego narzędzia tego giganta należałoby zrezygnować. Wręcz przeciwnie – skorzystanie z narzędzia Googla z pewnością umożliwi naszemu biznesowi wzrost i rozwój. Warto tutaj zwrócić uwagę na zasięg wizytówki i pomoc przy pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google.
Przedsiębiorca nie ma być informatykiem, programistą, ani tracić czasu na zabawy z linkami dotyczącymi swojej działalności gospodarczej, które są zamieszczone w Internecie. Aby to odniosło jakikolwiek skutek, musi tym zająć się profesjonalna firma, o ugruntowanej pozycji na rynku, otwarcie pokazująca swoje realizacje i mogąca pochwalić się wynikami w pozycjonowaniu w Google.