Błędy w sklepach internetowych jakie możemy spotkać najczęściej?
8 . 06 . 2019
Autor:
Web Development
Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy musi być reklamowany, aby na bieżąco móc za jego pośrednictwem sprzedawać produkty. Niestety, ciągle jednak wiele osób bagatelizuje to, jak ten sklep wygląda i czy w ogóle zachęca użytkowników do zakupów. Pozycjonowanie sklepu internetowego może dostarczyć nam wielu nowych użytkowników w miesiącu - niestety, poprzez często powielane błędy w sklepach internetowych bezpowrotnie tracimy klientów. O jakich błędach tutaj mowa i czy można się ustrzec ich popełniania?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno, a wygląd sklepu to drugie - oba aspekty są bardzo ważne
Sami moglibyśmy być zaskoczeni faktem, że bardzo wiele sklepów ma w swoim projekcie błędy oczywiste, które łatwo można wychwycić... po prostu stawiając się na miejscu użytkownika i podążając tym procesem zakupowym, który sami mu zaprojektowaliśmy. Wówczas okazuje się jak głupie i prozaiczne błędy wkradły się do projektu, nawigacji, opisów i treści, a może jeszcze i do innych, podstawowych funkcjonalności na sklepie. Stąd też tak często wykonuje się szereg testów, a oprócz tych, które weryfikują kod lub też poprawność działania aplikacji, równie istotne są testy przeprowadzane wśród zwykłych użytkowników, czyli ludzi, którzy być może będą potencjalnie zainteresowani zakupami w naszym sklepie.
Projekt i prezentacja produktu jest ważna lecz nie możemy zapominać o estetyce
Jednymi z częściej popełnianych błędów są błędy związane z niedbalstwem. Standardowy szablon, pierwsze lepsze zdjęcia produktów, wszystko to wpływa na odbiór sklepu i raczej nie zachęca do zakupów. Dlatego też pierwszą rzeczą jest właściwa troska o projekt graficzny, a także o dobre zdjęcia produktów, jakie będziemy chcieli sprzedawać. Wielu użytkowników kupuje oczami, a poprzez dobrej jakości fotografie łatwiej zachęcić ich do zakupów. Estetyczne zdjęcia pozwalają zdobyć przewagę nad konkurencją, gdyż użytkownikom wydaje się, że kupują coś lepszego, ładniejszego, bardziej estetycznego nawet jeśli jest to dokładnie ta sama rzecz. Kupują produkty ze zdjęcia. Dodatkowo, zniechęcające są strony produktowe, na których nie ma żadnych opisów i informacji. Nawet jeśli taki opis niewiele wnosi pod kątem informacyjnym, może zachęcić do zakupu i sprawia, że strona wydaje się być znacznie bardziej dopracowana - po prostu profesjonalna. Chociażby zwyczajne możliwości użytkowania produktu i jego wykorzystania sprawiają, że użytkownik może chcieć nabyć daną rzecz. Opisy z pewnością zostaną także docenione przez roboty wyszukiwarki ułatwiając pozycjonowanie sklepów internetowych.
Błędy w sklepach internetowych a zaufanie internauty
To bardzo ważne, aby użytkownik wiedział z kim ma do czynienia i miał pewność, co do tego, że faktycznie otrzyma zamówiony i opłacony towar. Stąd tez dobrze jest dopracować specjalną podstronę z informacjami o firmie, o jej powstaniu, historii, jej dane kontaktowe oraz dane takie jak nip czy regon, można też dodać zdjęcia personelu - wszystkie te informacje sprawiają, że użytkownik widzi, że po drugiej stronie są ludzie, którym można zaufać. Zaufanie to także bezpieczeństwo płatności, strona z pewnością powinna mieć chociaż podstawowy certyfikat SSL.
Poruszanie się po sklepie powinno być łatwe i szybkie, a proces zakupowy uproszczony do maksimum
Im więcej komplikacji i dylematów użytkownik napotka na swojej drodze, tym większe prawdopodobieństwo, że całkowicie zrezygnuje z dokonania zakupu. Dlatego też pierwszą i podstawową rzeczą jest zadbanie o intuicyjną nawigację. To, co wygląda jak przycisk powinno być klikalne, a projekt graficzny nie może wprowadzać użytkownika w błąd, w tym przypadku mniej znaczy więcej. Wszystko to, co najpotrzebniejsze powinno być od razu dostępne na wyciągnięcie ręki. Wiele osób chcąc oszczędzić czas lubi robić zakupy w sklepie jako gość, czyli bez konieczności dokonywania rejestracji - dajmy więc użytkownikom także i taką możliwość. Dodatkowo, możemy ich zachęcać, aby takiej rejestracji dokonali, na przykład naliczeniem dodatkowego rabatu.
Proces zakupowy powinien być minimalistyczny i zawierać same niezbędne widoki, takie jak wybór produktów, dostawy, metody płatności. Tutaj najlepiej jest ograniczyć wszelkie rozpraszacze i pozwolić użytkownikowi szybko zrealizować transakcję. Bardzo istotne też jest, aby użytkownik mógł wybrać odpowiedni dla siebie sposób płatności oraz dostawy. Tutaj warto dać użytkownikowi jak największy wachlarz możliwości, gdyż każdy ma inne preferencje, a dostawa i płatność mocno wpływają na wygodę robienia zakupów przez internet.
Warto zadbać o sklep przed jego reklamą w sieci
Tak naprawdę, odpowiednie przygotowanie sklepu jest wręcz kluczowe, abyśmy nie tracili użytkowników, których pozyskujemy poprzez efektywną reklamę internetową. Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli nam zwiększyć ruch na stronie, ale to od nas zależy, czy uda nam się użytkownika zatrzymać i zachęcić do zrobienia zakupów. Wprowadzenie zmian na pewno nie zaszkodzi, a może okazać się bardzo pomocne.
Potrzebujesz profesjonalnego sklepu internetowego? | Zapraszamy do kontaktu - Web Development!
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!