Pozycjonowanie strony Analiza SEO
14 . 04 . 2020
Autor:
Web Development
Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności prowadzonej przez właściciela firmy, której dotyczy dana strona internetowa. Począwszy od takich danych jak branża, w której działamy (i której dotyczą najczęściej używane słowa kluczowe i frazy), ale także zakres działania firmy, czas istnienia danej strony internetowej, prowadzone wcześniej pozycjonowanie lub jego brak oraz ogólna kondycja treści zawartej na stronie internetowej. Profesjonalne i porządnie wykonane pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google musi zostać wykonane przez specjalistów na co dzień zajmujących się tą problematyką oraz wyposażonych w narzędzia niezbędne do wykonania takiego typu analizy. Od niej bowiem zależy sposób dalszego postępowania i szacunkowa wycena bezpośrednich korzyści dla firmy, której stronę mamy pozycjonować.
Kolejność pojawiania się w wyszukiwarce Google po zastosowaniu odpowiednich zapytań branżowych to dla wielu firm. Specjaliści SEO, czy specjaliści pozycjonowania muszą zająć się poniższymi czynnościami (najlepiej wszystkimi wymienionymi) aby w odpowiedni sposób zanalizować sytuację danej strony WWW:
- sprawdzenie indeksowania strony WWW, czy jest ono wykonywane, a jeżeli tak to w jakim zakresie i przy użyciu jakiej metodologii. Podstawowe sprawdzenie czy twoja strona jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google, jest bardzo proste. Wpisz w wyszukiwarkę komendę site:twojadomena.pl i wyświetlą się wyniki. W przypadku jak nie zobaczysz swojej strony w wynikach wyszukiwania, oznacza to, że nie ma twojej strony w Google. Na temat komend Google mamy osobny artykuł, na pewno się przyda przy analizie stron,
- analiza tytułów i meta danych, umożliwiających sprawne i efektywne istnienie strony WWW w wyszukiwarce Google oraz dalsze pozycjonowanie WWW,
- analiza struktury strony oraz wewnętrznych linkowań i przekierowań, które umożliwią skuteczniejsze pozycjonowanie,
- ocena sposobu budowy adresów poszczególnych stron i podstron pod kątem efektywności SEO,
- dogłębna analiza tekstów znajdujących się na stronie WWW: pod kątem ilości tekstu, jego jakości, zredagowania, powtórzeń, formy, stylistyki, dopasowania do branży oraz ogólnego sposobu komunikowania treści dla odbiorcy,
- analiza technicznego strony internetowej – wydajność i szybkość funkcjonowania strony webowej, analiza certyfikatu SSL,
- ocena i weryfikacja istniejących linków do danej strony WWW i/lub jej podstron,
- pogłębiona analiza konkurencyjnych stron już funkcjonujących w Google, a najlepiej widocznie pozycjonowanych w wyszukiwarce, czyli stosujących SEO.
Jak widać powyżej niestety analiza SEO pod kątem pozycjonowania strony WWW, to proces o tyle żmudny, o ile czasochłonny. Twierdzenie, że można to wykonać rzetelnie i profesjonalnie w ciągu kilku godzin jest absolutną nieprawdą i wprowadzaniem potencjalnych klientów w błąd. Należy z gruntu wziąć pod uwagę, że taka analiza, jak przedstawiona powyżej, ma sens i jest miarodajna tylko i wyłącznie jeżeli zastosuje się kompleksowy szereg czynności takie jak wymienione powyżej. Profesjonalna Analiza SEO musi być oparta na takich właśnie fundamentach.
Analitycy SEO stosują różnorodne narzędzia do profesjonalnej i specjalistycznej oceny danej strony WWW pod kątem jej ogólnego oraz technicznego pozycjonowania w Internecie. Przykłady takich programów to:
- Google Search Console, - opis narzędzia dla webmastera od Google
- SemStorm,
- Screaming Frog SEO spiker,
- MysiteAuditor,
- SeoMajestic.
Dzięki tym programom analityk jest w stanie miarodajnie ocenić kondycję strony internetowej pod ogólnym kątem SEO, ale także analizować i na bieżąco dokonywać weryfikacji już wdrożonych lub aktualnie wdrażanych rozwiązań SEO. Poszczególne branże różnią się pod kątem pozycjonowania, w niektórych jest ono subtelne i praktycznie niezauważalne, a w innych konkurencja jest już na takim etapie, że bez agresywnego pozycjonowania strony WWW nie ma niestety możliwości zaistnienia w wynikach wyszukiwarki Google na dłuższą metę. Trwałość rozwiązań SEO wiąże się także z regularnością analizy i wdrażania poprawek lub kontynuowania pozycjonowania w celu utrzymywania naszej strony WWW „na powierzchni” wyników uzyskiwanych w Google. Właśnie wówczas firma może odczuć trwały wzrost przychodów lub zapytań stosowanych od potencjalnych klientów, ponieważ po prostu w sposób trwały i efektywny jest widoczna w Internecie.
Więcej informacji odnośnie tematyki SEO: na czym polega pozycjonowanie strony? znajdziesz na naszym blogu. Poznasz najistotniejsze czynniki wpływające na wyniki w SERP-ach!
A co z pozycjonowaniem sklepów?
Pozycjonowanie sklepów internetowych, może odbywać się podobnie jak pozycjonowanie stron internetowych. Musimy jednak, brać pod uwagę cele danego projektu. Sklep internetowy w 99% ma za zadanie sprzedać produkt ze sklepu, i to będzie głównym celem sklepu. W przypadku strony internetowej może być np:. widoczność w wynikach wyszukiwania, wysłanie ze strony formularza itp. Aczkolwie w obydwu przypadkach audyt SEO jest niezbędny oraz poprawność techniczna sklepu czy strony internetowej.
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!