Promowanie strony internetowej co warto wiedzieć?
5 . 05 . 2019
Autor:
Web Development
Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Za pośrednictwem internetu z łatwością można dotrzeć do grupy docelowej i znacznie poszerzyć dotychczasowe grono klientów. Niemniej, profesjonalna witryna firmowa wpływa również na sposób postrzegania organizacji i jej wiarygodność. Toteż o stronę internetową warto zadbać już zawczasu. Tak, aby była nie tylko atrakcyjna, ale również w pełni funkcjonalna! Promowanie strony www możemy zacząć od podstawowych zadań, które jesteśmy w stanie wykonać sami.
Jak odpowiednia treść pozwoli ci podnieść jakość strony internetowej?
Szczególnie istotną częścią strony internetowej jest jej treść, która dostarcza informacji potencjalnym klientom, ale również wyszukiwarkom. Optymalizacja treści pod najczęstsze wyniki wyszukiwań można nazwać pozycjonowaniem stron. Zabieg ten nie jest skomplikowany, ale przynosi wymierne efekty. Przede wszystkim, po optymalizacji treści, strona staje się widoczna dla wyszukiwarek. Pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania po istotnych dla nas słowach kluczowych. To zaś pozwala dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Niemniej, jeżeli nie mamy doświadczenia w pozycjonowaniu stron, najlepiej skorzystać z pomocy eksperta. Wówczas efekt z całą pewnością będzie zadowalający. Pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja treści, lecz szereg innych działań. Optymalizacja treści to dopiero początek drogi do marketingowego sukcesu w sieci!
Firmowe strony internetowe, nawet jeżeli są odpowiednio zoptymalizowane, posiadają jedną, negatywną cechę. Mowa oczywiście o ograniczeniach tekstowych, gdyż witryna wraz z podstawowymi zakładkami nie pomieści wiele tekstu. Co za tym idzie, warto poszerzyć swoją stronę o dodatkową zakładkę, typy blog lub aktualności. Takie rozwiązanie pozwala pozbyć się dotychczasowego problemu i na bieżąco wspierać pozycjonowanie strony. Zakładka przeznaczona na dodatkowe wpisy umożliwia dodanie kolejnych treści w niemalże każdym momencie! Powinniśmy dodatkowo zadbać o ich jakość merytoryczną oraz pozycjonowanie, cała witryna internetowa zacznie funkcjonować w sieci znacznie lepiej. Ten aspekt okazuje się niezwykle ważny z punktu widzenia rzeczywistego przyrostu klientów, co od początku promocji zawsze jest jej ostatecznym celem.
Pozycjonowanie i optymalizacja to bardzo skuteczna forma promowania strony internetowej. W przypadku gdy nie posiadamy odpowiedniej wiedzy w tej materii powinniśmy to zlecić firmie która ma doświadczenie. Sami jednak możemy monitorować działania i wyniki za pomocą narzędzia dla webmasterów i pozycjonerów. Web Search Console, to oprogramowanie o dużych możliwościach. Dzięki niemu poznamy rekomendacje Googla, które warto wdrożyć na stronie internetowej.
Jak zachęcić czytelników do odwiedzenia strony internetowej?
Kiedy witryna firmowa jest już zoptymalizowana i zapełniona przydatnymi treściami, powinniśmy zadbać o ruch na stronie. Wówczas najprostszą metodą okazuje się wykorzystanie innych stron o podobnej tematyce. Nawiązanie krótkiej współpracy z twórcami takich stron umożliwi nam zamieszczenie tzw. artykułów gościnnych. Na czym to polega? Opracowane przez nas treści, mieszczące się w objętości jednego, standardowego artykułu, zostają zamieszczone na innej bądź innych stronach o podobnej tematyce. Jeszcze przed publikacją artykuł zostaje opatrzony nazwiskiem autora oraz linkowaniem do jego strony. Takie rozwiązanie pozwala wykorzystać ruch na podobnych witrynach i dotrzeć bezpośrednio do grupy docelowej. W ten sposób budujemy własną bazę odbiorców i ekspercki wizerunek w sieci.
Oprócz tego możemy promować własną witrynę za pomocą kampanii Google Ads wcześniej AdWords. Zależnie od tego, jaki rodzaj kampanii wybierzemy, strona może zyskiwać nowych czytelników, bądź też przypominać o sobie osobom, które już odwiedziły witrynę. Toteż ciekawą propozycją dla podniesienia rangi strony jest korzystanie z linków sponsorowanych. Ta metoda umożliwia przedstawienie całej oferty od razu na pierwszej stronie wyszukiwania Google. Niemniej, inna kampania, która zwie się remarketingiem, również przynosi wymierne korzyści. Wówczas reklama naszej witryny pokaże się na innych stronach, które przeglądają czytelnicy. Dzięki temu utrwali się w pamięci niejednego, potencjalnego klienta. Kampanie w Google ADS/Adword mają to do siebie, że są bardzo skuteczne i z wielką precyzją trafiają do użytkownika, który szuka naszych usług.
Promowanie strony internetowej w mediach społecznościowych
Optymalizacja strony i korzystanie z reklam nie jest jednak wszystkim. Obecnie powodzenie biznesu i jego rozpoznawalność można z powodzeniem budować za pośrednictwem mediów społecznościowych. Skuteczność portali tego typu okazuje się więc nieoceniona. Co za tym idzie, warto założyć firmowe konta na najbardziej popularnych serwisach, jak: Facebook, Instagram, Twitter czy też LinkedIn. W ten sposób możemy udostępniać rozmaite treści, od nowości, przez promocje, aż po zdjęcia! Wówczas nasza działalność stanie się zauważona i z pewnością zyska na prestiżu. Oprócz tego istnieje również możliwość promowania strony za pośrednictwem YouTube. Metoda ta wymaga jednak znacznie więcej pracy i przygotowania treści w formie wideo. Niemniej, YouTube jest jednym z najczęściej używanych serwisów, również przez wzgląd na nieograniczoność znajdujących się tam informacji. Co za tym idzie, promocja strony w mediach społecznościowych to nieodłączna część dobrego marketingu internetowego!
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!