Jaka jest rola strony internetowej w sukcesie firmy?
16 . 09 . 2020
Autor:
Web Development
Twierdzenie, że internet odgrywa coraz większą rolę w codziennej rzeczywistości to już nie tylko truizm, ale wręcz uproszczenie sprawy. Znacznie bardziej adekwatna wydaje się teza, według której to rzeczywistość sukcesywnie przenosi się do internetu. Fakt ten pociąga za sobą rzecz jasna szereg istotnych następstw, również z perspektywy biznesu.
Jaka jest rola strony internetowej w sukcesie firmy?
Zwykło się mówić, że witryna internetowa stanowi swego rodzaju wirtualną wizytówkę firmy. Jest to do pewnego stopnia prawda. W większości wypadków potencjalny klient po raz pierwszy ma do czynienia z marką właśnie via internet. W żaden sposób nie oznacza to jednak, że rola strony internetowej ogranicza się wyłącznie do skrótowej prezentacji firmy oraz świadczonej przez nią oferty.
Przede wszystkim należy wskazać tutaj na nieustannie rosnące znaczenie wyszukiwarek internetowych. Obecnie nawet szukając usług lub produktów dostępnych wyłącznie stacjonarnie, konsumenci w pierwszej kolejności korzystają właśnie z Google lub Bing. To sprawia z kolei, że tworzenie stron internetowych nabiera dodatkowego znaczenia. Przede wszystkim, od wyglądu oraz struktury witryny w ogromnej mierze będzie zależeć to, czy potencjalny klient zainteresuje się ofertą. Nieestetyczna, trudna w obsłudze, zbyt wolno ładująca się strona- każdy z tych czynników to ogromne ryzyko utraty zainteresowania klienta już na najwcześniejszym etapie.
Witryna firmy a pozycja witryny w Google
Załóżmy, że firma posiada już dobrze prezentująca, intuicyjną oraz przyjazną użytkownikowi witrynę online. Czy w tym momencie proces promocji swojej w sieci można uznać za zakończony? W żadnym wypadku! Była już mowa o rosnącym znaczeniu wyszukiwarek. To zaś implikuje ogromną więc rolą, jaką z perspektywy sukcesu finansowego firmy odgrywa pozycjonowanie stron w Google.
Wszelkie dostępne badania internetu dowodzą, że ogromna większość użytkowników wyszukiwarek sprawdza jedynie pierwszą stronę wyników dla danej frazy. Wynika stąd, że albo firma jest obecna w TOP10 Google, albo jej oferta zostanie po prostu pominięta przez sporą część potencjalnych klientów. SEO to dziedzina, której znaczenia dla promocji biznesu we współczesnych realiach wręcz nie sposób przecenić. Algorytmy stosowane przez wyszukiwarki stają się jednak coraz bardziej zaawansowane, dlatego skuteczne pozycjonowanie witryny wymaga równie zaawansowanych umiejętności.
To jednak jeszcze nie wszystko. Google jest obecnie wysoce wyczulone na wszelkie działania, które noszą znamiona spamu. Między innymi z tego powodu pozycjonowanie strony we własnym zakresie lub też korzystając z usług niedoświadczonego pozycjonera, nie jest rozwiązaniem rekomendowanym. Często wystarczy pozornie delikatne przekroczenie granicy, aby algorytmy Google dopatrzyły się na witrynie niepożądanych praktyk, co poskutkuje znaczącym obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania a w skrajnych warunkach nawet usunięciem strony z wyników wyszukiwarki.
Profesjonalni pozycjonerzy posiadają nie tylko odpowiednią wiedzę teoretyczną dotyczącą regulaminu oraz algorytmów Google, ale przede wszystkim także praktyczną i teoretyczną znajomość specyfiki tej wyszukiwarki.
Pozycjonowanie oraz profesjonalne tworzenie stron to rzeczy, na których nie warto oszczędzać
Nawet jeżeli firma nie działa stricte w zakresie branży e-commerce, promocja marki online najpewniej będzie stanowić główny oraz najbardziej efektywny element kampanii marketingowej. Dobra kampania jest jednak jak dom, który musi opierać się na solidnych fundamentach. W tym wypadku takim fundamentem jest tworzenie profesjonalnych stron internetowych.
Kiedy firma dysponuje już estetyczną oraz prawidłowo zoptymalizowaną witryną, przychodzi czas na kolejne etapy procesu. Działania pozycjonerskie on-site oraz off-site, content marketing, social media, budowa linków- to tylko wybrane faktory wchodzące w skład jakościowej kampanii marketingu online w wykonaniu prawdziwych profesjonalistów.
Podobne artykuły: