Funkcjonalne strony internetowe, klucz do skutecznej reklamy online
17 . 10 . 2018
Autor:
Web Development
W poniższym artykule przedstawiamy argumenty, które nam pokazują jakie profity ma szanse osiągnąć funkcjonalna strona internetowa oraz jakie wymagania powinna spełniać.
- Funkcjonalna strona internetowa, czyli web design na wysokim poziomie (UI/UX). Szansa na skuteczną reklamę i zysk,
- Jak powinna być zaprojektowana funkcjonalna strona internetowa,
- Funkcjonalność strony a wpływ na promowanie jej w sieci internetowej,
- Stanowisko Googla odnośnie wygody użytkownika, czyli jak postrzega funkcjonalne strony internetowe najbardziej popularna wyszukiwarka stron internetowych
Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to przypadkowo. Ludzie mają świadomość, że prowadząc swój biznes, szczególnie w dzisiejszych czasach, nie można sobie pozwolić na brak strony internetowej. Zresztą, nie tylko właściciele przedsiębiorstw decydują się na taki krok. Niczym grzyby po deszczu powstają też rozmaite blogi, sklepy internetowe itd. Dlaczego warto mieć swoje miejsce w sieci? Czy rzeczywiście trzeba zawracać sobie tym głowę? O czym pamiętać tworząc stronę internetową, aby przynosiła ona realne korzyści?
Funkcjonalne strony internetowe, szansa na skuteczną reklamę i zysk !
Najważniejszym zadaniem każdej strony online jest zaistnienie w świadomości internauty. Niektórzy mówią: "Nie ma Cię w sieci, nie istniejesz". Jest w tym dużo prawdy. Obecnie bardzo dużo osób szukając wiadomości na dany temat, konkretnego produktu czy usługi korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisują hasła, a po chwili mają na ekranie swojego komputera, telefonu lub innego urządzenia, rozmaite propozycje. Na tej podstawie wybierają konkretny blog, firmę czy sklep online. Osoby, które nie mają żadnej strony internetowej, już na samym starcie stoją zatem na straconej pozycji. Większość internautów po prostu nie wie o ich istnieniu, co przekłada się w negatywnym stopniu na zainteresowanie i uzyskiwane dochody...
Dlaczego jeszcze ludzie zakładają strony internetowe?
Własne miejsce w sieci to szansa na zaprezentowanie najważniejszych informacji na temat konkretnej osoby lub całego przedsiębiorstwa. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa może być efektowną wizytówką, która na długo zapadnie w pamięć. Obecnie nie chodzi tylko o to, aby w zwykły sposób przedstawić wiadomości na przykład na temat nazwy firmy, jej właścicieli czy daty założenia itp. Kluczem do sukcesu jest pokazanie odbiorcom, że warto współpracować właśnie ze mną czy całym moim zespołem.
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To kolejne bardzo mądre stwierdzenie. Wiele osób wydaje spore pieniądze na reklamy w telewizji, radiu, prasie itp. Czasami najlepsze rozwiązania są zaś najprostsze. W końcu własna strona internetowa to miejsce, gdzie można odpowiednio reklamować swoje produkty czy realizowane usługi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład pisać bloga, który będzie podpowiadał, dlaczego warto skorzystać z tego lub tego przedmiotu... Pamiętaj, że taka reklama nie jest uważana za nachalną. Pokazujesz odbiorcy zalety wynikające z danej rzeczy czy usługi. Klient sam może sobie wszystko przeanalizować i podjąć finalne decyzje. Statystyki pokazują, że taka forma reklamy jest naprawdę bardzo skuteczna. Chyba zgodzisz się, że konkretne przedstawienie walorów bardziej trafia do świadomości niż zwykłe zaprezentowanie produktu, prawda?
Strona internetowa może stanowić także efektywny kanał komunikacji z Klientami. Dzięki temu odbiorcy będą na przykład wiedzieli, kiedy są zniżki czy promocje na konkretne produkty lub usługi itp. To jednak nie wszystko. Klienci mogą skorzystać także z live chatu, wysłać wiadomość e-mail czy zadzwonić, aby rozwiać swoje wątpliwości, na przykład związane z zakupami. Obecnie każdemu zależy na tym, aby załatwiać swoje sprawy szybko i sprawnie. Właściwie przygotowana do tego strona www bardzo ułatwia tę kwestię. Funkcjonalne strony internetowe mają ogromną szansę na duży procent konwersji i zwrot z inwestycji z kampanii reklamowych.
Jak powinna być zaprojektowana strona internetowa?
Należy zaznaczyć, że samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje żadnego sukcesu. To miejsce musi być bowiem nowoczesne i przyjazne odbiorcom. Między innymi strona internetowa powinna być przejrzysta i intuicyjna w obsłudze. Muszą być zastosowane tylko takie elementy, które są niezbędne. Nadmiar dodatków może niestety przytłoczyć użytkownika i dodatkowo mocno spowolnić działanie strony, z takiej witryny userzy szybko uciekną… Nasza projektownia stron www (tak nazywamy zespól grafików i projektantów, webmasterów) jest w stanie pomóc Państwu w tak trudnym zadaniu, by wyglądem strony zwiększyć zaangażowanie internautów.
O czym jeszcze należy pamiętać tworząc stronę internetową?
Strona główna i podstrony powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO (w aspekcie technicznym czy dodawanej treści). Na skutek tego wyszukiwarka Google bez problemów będzie indeksowała poszczególne elementy. Ma to też wpływ w kwestii pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, im lepiej zoptymalizowana strona, tym wyższa pozycja w Google. To zaś przekłada się na większe zainteresowanie użytkowników i zyski. Każda kategoria sprzedawanych produktów lub różne usługi, które oferuje firma, powinny też posiadać oddzielną podstronę. Muszą tam znajdować się wyczerpujące informacje na temat asortymentu. Dzięki temu Klienci dowiedzą się najważniejszych faktów i łatwiej będzie im podjąć decyzję o ewentualnym zakupie. Ważne jest również, aby zastosować unikatowe meta dane i nagłówki, na ten element dużą uwagę zwracają roboty wyszukiwarki Google. Warto wdrożyć do strony również narzędzie Google Search Console, które pozwoli nam poznać kondycje naszej strony internetowej. W tej aplikacji pojawią się nam wskazówki od Googla, które należało by wdrożyć na stronę internetową.
Warto również zatroszczyć się o zakładkę "Kontakt". Powinna znajdować się tam mapka formularz oraz pełne dane teleadresowe. Co zrobić, kiedy jest wiele fizycznych lokalizacji firmy? W takim razie każda lokalizacja powinna posiadać oddzielną podstronę, gdzie znajdą się wszystkie kluczowe informacje. Będzie to przejrzyste i czytelne dla każdego potencjalnego Klienta. Dobrze jest również stworzyć zakładką "O mnie", "O nas" itp. Wszystko po to, aby zaprezentować się odbiorcom i przekonać ich, że współpraca z konkretną firmą będzie dobrym wyborem.
Trzeba również zadbać o przyciągającą grafikę. Kolorystyka musi być spójna z firmą i jej profilem działalności. Warto zatroszczyć się o efektowne dodatki, które wyróżnią naszą stronę www na tle innych.
W dzisiejszych czasach bardzo dużo osób jest aktywnych w social media. Dobrze byłoby, aby strona internetowa była zatem połączona z profilami społecznościowymi. Dzięki temu można dodatkowo reklamować produkty czy usługi i sprzedawać je poprzez skuteczny kanał dystrybucji. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby właśnie w ten sposób pozyskiwać również nowych Klientów. Nie zapomnij o tym, aby na stronie znajdowały się widoczne odnośniki do portali społecznościowych.
Ważne jest również to, aby strona internetowa była dostosowana do urządzeń mobilnych (RWD - responsywność strony www). Aktualnie mnóstwo osób surfując po sieci, korzysta z takich urządzeń. Trzeba zatem zrobić wszystko, aby ułatwić im korzystanie z konkretnej lokalizacji www. Dodatkowo strona internetowa powinna być dostosowana do wyświetlania się na rozmaitych rozdzielczościach. To sposób na to, aby przyciągnąć do siebie osoby, które korzystają na co dzień z różnych telefonów, smartfonów, tabletów itp. Dane analityczne pokazują, że ponad 60% osób przegląda strony internetowe na urządzeniu typy smartfon. W przypadku sklepów internetowych ilość oglądających sklep internetowy przy pomocy smartfona jest podobna, lecz nadal najwięcej sprzedaży dokonywanych jest przy pomocy komputera stacjonarnego lub laptopa.
Funkcjonalność ma ogromny wpływ na promowanie strony www. Pozycjonowanie SEM, Social Media i inne kanały!
Jak widzisz, posiadanie strony internetowej to tak naprawdę konieczność. Trzeba jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii, aby własne miejsce w sieci rzeczywiście przynosiło oczekiwane efekty i wywiązywało się ze swoich najważniejszych zadań. Dlatego też należy zadbać nie tylko o pozycjonowanie strony, lecz również by nasza wizytówka w sieci była funkcjonalna. Po co komu pozycje w wyszukiwarce, gdy strona nie jest intuicyjna i użytkownik nie jest w stanie znaleźć interesujących go informacji? Strony, nieskierowane pod użytkownika zazwyczaj charakteryzują się wysokim współczynnikiem odrzuceń. Takie zachowanie wskazuje, że albo nie trafiliśmy na użytkownika, który był zainteresowany naszą ofertą lub strona jest tak trudna w nawigowaniu, że potencjalny klient sam opuszcza naszą stronę www.
Stanowisko Googla odnośnie wygody użytkownika
"Zadbaj o użytkownika reszta przyjdzie sama" - Jest to slogan który, każdy posiadacz strony powinien znaleźć sobie do serca. Google stawia na funkcjonalne strony internetowe, gdyż dba on o użytkownika, wiec również w naszym interesie jest by on czuł się dobrze na naszej stronie internetowej.
Naszym zdaniem pozycjonowanie strony internetowej mało funkcjonalnej strony www mija się z celem. W przypadku promocji takiej strony zostaje przepalony budżet na kampanie reklamowe, a zysk jest znikomy, lub jest jego brak. Podczas takich działań zleceniodawca myśli, że reklama jest nieskuteczna, źle prowadzona w związku z tym bardzo często podchodzi z olbrzymim dystansem do reklam w internecie. Prawda jest taka, że odpowiednio stworzona strona internetowa pozwoli w przyszłości zaoszczędzić kłopotów oraz kosztów związanych z optymalizacją strony i przystosowanie jej do określonej grupy odbiorców.
W przypadku jak już posiadamy stronę internetową warto skorzystać z Google Web Console – narzędzia dla webmasterów i pozycjonerów. Zoptymalizujmy naszą stronę internetową według wytycznych Googla. Zapewniamy, że po dobrze wykonanej optymalizacji nasza strona zyska na widoczności w wyszukiwarce Google.
Odpowiednie planowanie działań w przypadku promocji strony!
- Zadbaj by strona www była funkcjonalna
- Zrób testy
- Dopiero przystąp do reklamy w internecie
- Podczas trwania kampanii- analizuj, wprowadzaj zmiany, testuj. Te kroki powtarzaj aż do uzyskania odpowiednich wyników.
Funkcjonalna strona www to nie wszystko! Należy pamiętać by ją aktualizować, zarówno pod względem treści jak i funkcjonalności. Obsługa stron internetowych, w obecnych czasach to bardzo ważna czynnośc, która może mieć duzy wpływ na dochody firmy.