Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?
30 . 04 . 2021
Autor:
Web Development
Twoja marka jest tak silna, jak energia, którą w nią wkładasz.Dlatego warto poświęcić swój czas z rozwagą. Budowanie marki i pozycjonowanie wymagają zsynchronizowanych wysiłków kilku ruchomych części, aby stworzyć na rynku percepcję, która napędza Twój biznes.
- Pozycjonowanie marki co to jest
- 4 powody dla których pozycjonowanie jest istotne
- Pozycjonowanie tworzy zróżnicowanie rynku
- Pozycjonowanie pozwala przebić się przez hałas wokół branży
- Pozycjonowanie ułatwia podjąć decyzje zakupowe
- Pozycjonowanie marki umożliwia konkurowanie pod względem wartości nie ceny
Nie ważne czy korzystasz z programu do tworzenia stron, tzw. Kreatora, czy z profesjonalnych narzędzi, zawsze przed zaczęciem pracy nad stroną lub sklepem internetowym pomyśl o pozycjonowaniu. Koniecznie stwórz strategię, mapę strony linków.
Co to jest pozycjonowanie marki? Dlaczego jest to takie ważne?
Zacznijmy od zdefiniowania terminu. Mówiąc najprościej, tworzenie stron internetowych i pozycjonowanie marki to miejsce, które chcesz mieć w umyśle docelowej grupy odbiorców. To badanie, identyfikacja i udoskonalanie Twojej odrębności poprzez strategię pozycjonowania marki.
Ale dlaczego dokładnie pozycjonowanie stron marki jest tak ważne? Rezultaty zaostrzenia swojej wyjątkowej postawy na rynku mogą wydawać się oczywiste, ale bez zrozumienia prawdziwego znaczenia pozycjonowania marki łatwo jest uznać za coś oczywistego, a narzędzia takie, jak Google Search Console, czy Google Analytics, za zbędne. W ten sposób dołączysz do tysięcy innych przedsiębiorców, którzy tęsknią za tym kluczowym elementem i popełnisz błąd, wybierając bezpośrednio logo i kolory.
Najważniejsza rzecz to czy nasza strona jest zaindeksowana przez wyszukiwarkę Google! Jak to sprawdzić? Bardzo prosto korzystając z komendy Google site:nazwawojejstrony.pl, w przypadku jak nasza strona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, oznacza to, że nasza strona jest zaindeksowana w najpopularniejszej wyszukiwarce. W przypadku jak nie ma naszej strony w wynikach wyszukiwania, należy za wszelką cenę dodać ją do Google.
4 różne (i pokrywających się) powody, dla których Pozycjonowanie marki jest tak istotne
Pozycjonowanie marki tworzy zróżnicowanie rynku
Spójrzmy prawdzie w oczy: świat nie potrzebuje kolejnego widżetu. Jeśli jednak Twoja firma, produkty lub usługi zapewniają wyjątkową propozycję, rozwiązują niezaspokojoną potrzebę lub zapewniają pożądane wrażenia, pozycjonowanie marki pomoże Ci wyróżnić się z tłumu, wyrażając swoją odmienność. Przy pracach nad stroną powinien brać udział specjalista SEO, który już na wstępie wyeliminuje błędy które mogą wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce. Zaoszczędzi to budżetu i czasu na późniejsze poprawki.
Pozycjonowanie marki pozwala przebić się przez hałas
Wyraźna pozycja marki umożliwia wydajną i skuteczną komunikację i dotarcie do docelowych odbiorców. Każdego dnia jesteśmy bombardowani wiadomościami marketingowymi i sprzedażowymi na każdym rogu. Wszyscy walczą o Twój czas i uwagę. Pośród całego tego szumu Twoje pozycjonowanie marki przebija się przez bałagan, zwracając się bezpośrednio do ludzi, których chcesz przyciągnąć. Zamiast krzyczeć do pustego pokoju lub do tłumu, który nie dba o ciebie, Twoja marka jest wyraźnie widoczna i słyszana. Weź udział w ocenie marketingowej cyklu życia firmy Keap, aby zidentyfikować możliwości rozwoju Twojej firmy.
Tworzenie strony internetowej i pozycjonowanie najlepiej jak realizowane przez jeden sprawdzony zespół (łatwiejsza współpraca, szybsze i tańsze osiągnięcie celów). Drugim dobrym rozwiązaniem jest dołączenie do firmy tworzącej stronę osobę która będzie czuwać nad elementami które mają wpływ na widoczność strony, Pozycjonera.
Pozycjonowanie marki ułatwia ludziom kupowanie u Ciebie
Konsumenci chcą łatwych decyzji. Nie chcą sprawdzać 30 alternatyw, aby znaleźć odpowiednią dla siebie. Chcą łatwo i szybko wiedzieć, komu zaufać i co kupić. Świadomie i podświadomie pozycjonowanie marki wywołuje emocjonalną reakcję ze strony docelowych odbiorców. Jeśli odpowiednie dźwignie zostaną pociągnięte w jak najkrótszym czasie, zwiększysz prawdopodobieństwo, że ludzie powiedzą „tak”. Warto również zebrać informacje o podstawowych frazach kluczowych związanych z naszą ofertą i je wdrożyć w stronę już podczas je tworzenia.
Pozycjonowanie marki umożliwia konkurowanie pod względem wartości (nie ceny)
Niezależnie od tego, czy Twoja marka jest konsumowana na rynku masowym, czy też jest ograniczonym produktem luksusowym, Pozycjonowanie marki zapewnia jasność co do określonej wartości. Twoja wartość to to, co oferujesz klientom, jak najlepiej zaspokaja ich potrzeby, a alternatywy oferowane przez konkurencję są niewystarczające.
Pozycjonowanie marki jest prawdopodobnie najbardziej krytycznym i fundamentalnym elementem szerszego procesu budowania marki. Strategia tworzenia strony powinna brać pod uwagę również promocje strony w wyszukiwarce. Tworzenie stron internetowych i pozycjonowanie powinniśmy zacząć od przeprowadzenie dokładnego researchu konkurencji. Więcej na temat na czym polega pozycjonowanie strony przeczytasz na naszym blogu!
Pamiętaj, że agencja marketingowa z odpowiednimi kompetencjami jest w stanie, na etapie projektowania witryny wdrożyć odpowiednie elementy, które będa wspomagać SEO twojwj strony lub sklepu.
Artykuły które mogą cię zainteresować:
- Google Analytics dlaczego warto z niego korzystać
- Google Search Console narzędzie dla twórców stron i pozycjonerów
- Samodzielne pozycjonowanie strony www
- 8 podstawowych zasad tworzenia strony internetowej
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej
- Podstawowe czynniki poprawiające widoczność w wyszukiwarce