Oferta

Linki wewnętrzne w sklepie internetowym, istotny element pozycjonowania

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Linki wewnętrzne w e-sklepie

Tematyka jaką chcemy poruszyć w tym artykule to linki wewnętrzne w sklepie internetowym. Opiszemy zagadnienia co to jest linkowanie wewnętrzne oraz jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne by dawały moc naszej sprzedaży i pozycji naszego sklepu internetowego.

 

  • Linki wewnętrzne, wytłumaczenie o co w tym chodzi?
  • W jaki sposób wdrażać linki wewnętrzne by przynosiły korzyśći

 

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to tylko niektóre elementy, które zachęcą do zakupu. Jednak nawet najładniejszy sklep internetowy bez klientów nie będzie opłacalny. Przede wszystkim należy zadbać, aby potencjalni klienci znaleźli nasz sklep w wyszukiwarce Google, szukając produktów lub marek, którymi są zainteresowani. Dlatego ważne jest, aby sklep miał wysokiej jakości linki zewnętrzne prowadzące do niego z innych portali, oraz dobre linki wewnętrzne. Pozycjonowanie sklepu jest bardzo ważnym elementem, przy zdobywaniu nowych klientów.

 

Od czego zacząć, czyli jak widzi nasz sklep Google

Na początku warto zapoznać się z informacjami od Googla. Bardzo przydatne dla nas będą Narzędzia dla Webmastera od Googla. W nim znajdziemy informacje na temat kondycji naszego sklepu. Warto wdrożyć uwagi na sklep, które rekomenduje Google.

 

Linkowanie wewnętrzne – co to jest?

Linki wewnętrzne pojawiają się na każdej stronie internetowej, nie tylko w sklepach online. Główne ich zadanie to pomoc w nawigacji po stronie internetowej, ale wspomagają też pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach. Razem z linkami zewnętrznymi, które pozwalają na poruszanie się między różnymi portalami, jednym kliknięciem stanowią one element SEO.

 

Dlatego tak ważne jest tworzenie sklepów internetowych z przejrzystymi linkami wewnętrznymi. Na przykład prowadzącymi do konkretnej kategorii, produktu czy wariantu produktu np. zielony czepek. Każda strona w ramach sklepu internetowego ma swój własny link, nawet zdjęcia, które wyświetlają się w galerii też mają linki. Istotnym elementem jest, aby produkt był właściwie opisany, a link możliwie krótki np. nazwa-sklepu/kategoria/produkt. Wtedy jest to czytelnie nie tylko dla ludzi, ale i dla robotów indeksujących, bo to one zbierają wszystkie informacje ze stron internetowych i indeksują nie tylko stronę główną sklepu, ale każdą podstronę nawet link wewnętrzny prowadzący do zdjęcia produktu.

 

W przypadku jak dodamy nową podstronę w naszym serwisie, powinniśmy zadbać by wyszukiwarka Google ją zaindeksowała. Możemy przyśpieszyć indeksowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne. W celu sprawdzenia czy nasza nowa strona się zaindeksowała wpiszmy w wyszukiwarkę site:adresstrony.pl/któraniejestzaindeksowana. Na naszym blogu znajdziesz osobny artykuł wyjaśniający podstawowe wyszukiwanie w Google komendy.

 

Im więcej zaindeksowanych stron, tym lepiej dla samego sklepu internetowego, ponieważ ma to w pewnym stopniu wpływ na częstotliwość pojawiania się w wynikach wyszukiwania, ten element ma znaczenie również czy pozycjonowanie będzie skuteczne. A poza tym wpływa na tzw. crawl budget, czyli robot indeksujący z większą skutecznością indeksuje strony w obrębie witryny, a co za tym idzie, można też nadać podstronom priorytet. Ale jak widać, pozycja w wyszukiwarce nie jest zależna tylko do tego ile i skąd mamy linków zewnętrznych prowadzących do sklepu internetowego.

 

Linki wewnętrzne w e-sklepie

Jak zrobić linki wewnętrzne, aby dawały korzyść w pozycjonowaniu?

Skuteczny sklep internetowy musi sprzedawać dużo produktów, ale żeby tak się stało, musi być funkcjonalny. Nawet najlepszy sklep mający wiele popularnych produktów i niskie ceny nie będzie dobrze działał, jeśli strona sklepu nie będzie dobrze zoptymalizowana. Najtrudniej jest pogodzić właśnie wygodę użytkowania z oczekiwaniami robotów Google co do zawartości strony i linków wewnętrznych.

 

Najłatwiej jest opracować dobre linki wewnętrzne w sklepie internetowym, który dopiero jest w budowie, ale można i "naprawić" sklep działający już długo, które do tej pory nie był wysoko wypozycjonowany właśnie ze względu na drobne błędy techniczne.

 

Każdy sklep internetowy ma co najmniej kilkanaście topowych produktów, które mogą linkować do tego samego produktu, na przykład w sklepie z zegarkami może to być funkcja grawerowania czy pakowania na prezent. Same strony produktu też mogą być dobrym miejscem do dodania linków wewnętrznych – nie tylko do produktów uzupełniających, ale też do na przykład instrukcji obsługi produktu, czy artykułu na blogu tego sklepu opisującego funkcjonalność tego przedmiotu. Bardzo często zamieszcza się też linki do innych produktów, które są podobne wizualnie albo mają takie same funkcje.

 

Ciekawym zabiegiem jest też dodanie elementu na stronie, w którym pokazane są "Produkty, które kupili inni klienci". Po pierwsze działa to jako zachęta do obejrzenia innych produktów w tym sklepie, ale też zawiera odsyłacze wewnętrzne, na których nam tak zależy.

 

Można też w sklepie internetowym zrobić osobną stronę bloga. Będzie to osobna zakładka, ale nadal link wewnętrzny, który jest nam potrzebny do pozycjonowania sklepu. Na takim blogu można opisać najpopularniejsze produkty, zamieścić do nich linki. Wszystkie linki będą więc wewnętrzne. Ważne jest, aby zachować w tym umiar!

 

Bardzo istotnym miejscem każdego sklepu www jest stopka. W stopce zamieszcza się najważniejsze linki do zakładek takich jak: regulamin, kontakt, FAQ itd. Z punktu widzenia kupujących w takiej stopce powinny znaleźć się też zakładki: porady, aktualności, instrukcje obsługi. Daje to kolejną porcję odsyłaczy wewnętrznych, ale też ciekawą treść, po której ktoś może trafić z serwisu zewnętrznego na stronę sklepu online.

 

 

Dobrze dodane linki wewnętrzne poprawią pozycję słów kluczowych, w tym frazy powiązane z produktami, a nawet słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona, czyli szeroko opisane. Optymalizacji linków wewnętrznych może pomóc osiągnąć pozycję w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie wyników. Z punktu widzenia klienta takiego sklepu łatwiej jest znaleźć szukany produkt, a to z kolei oznacza mniejszy współczynnik odrzuceń dla statystyk witryny. A to już oznacza realne korzyści w wymiarze finansowym.

 

WIęcej na temat na czym polega pozycjonowanie strony dowiesz się z azrtykułu umieszczonego na naszym blogu!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies