Linki wewnętrzne w sklepie internetowym, istotny element pozycjonowania
14 . 09 . 2018
Autor:
Web Development
Tematyka jaką chcemy poruszyć w tym artykule to linki wewnętrzne w sklepie internetowym. Opiszemy zagadnienia co to jest linkowanie wewnętrzne oraz jak wdrożyć linkowanie wewnętrzne by dawały moc naszej sprzedaży i pozycji naszego sklepu internetowego.
- Linki wewnętrzne, wytłumaczenie o co w tym chodzi?
- W jaki sposób wdrażać linki wewnętrzne by przynosiły korzyśći
Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to tylko niektóre elementy, które zachęcą do zakupu. Jednak nawet najładniejszy sklep internetowy bez klientów nie będzie opłacalny. Przede wszystkim należy zadbać, aby potencjalni klienci znaleźli nasz sklep w wyszukiwarce Google, szukając produktów lub marek, którymi są zainteresowani. Dlatego ważne jest, aby sklep miał wysokiej jakości linki zewnętrzne prowadzące do niego z innych portali, oraz dobre linki wewnętrzne. Pozycjonowanie sklepu jest bardzo ważnym elementem, przy zdobywaniu nowych klientów.
Od czego zacząć, czyli jak widzi nasz sklep Google
Na początku warto zapoznać się z informacjami od Googla. Bardzo przydatne dla nas będą Narzędzia dla Webmastera od Googla. W nim znajdziemy informacje na temat kondycji naszego sklepu. Warto wdrożyć uwagi na sklep, które rekomenduje Google.
Linkowanie wewnętrzne – co to jest?
Linki wewnętrzne pojawiają się na każdej stronie internetowej, nie tylko w sklepach online. Główne ich zadanie to pomoc w nawigacji po stronie internetowej, ale wspomagają też pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach. Razem z linkami zewnętrznymi, które pozwalają na poruszanie się między różnymi portalami, jednym kliknięciem stanowią one element SEO.
Dlatego tak ważne jest tworzenie sklepów internetowych z przejrzystymi linkami wewnętrznymi. Na przykład prowadzącymi do konkretnej kategorii, produktu czy wariantu produktu np. zielony czepek. Każda strona w ramach sklepu internetowego ma swój własny link, nawet zdjęcia, które wyświetlają się w galerii też mają linki. Istotnym elementem jest, aby produkt był właściwie opisany, a link możliwie krótki np. nazwa-sklepu/kategoria/produkt. Wtedy jest to czytelnie nie tylko dla ludzi, ale i dla robotów indeksujących, bo to one zbierają wszystkie informacje ze stron internetowych i indeksują nie tylko stronę główną sklepu, ale każdą podstronę nawet link wewnętrzny prowadzący do zdjęcia produktu.
W przypadku jak dodamy nową podstronę w naszym serwisie, powinniśmy zadbać by wyszukiwarka Google ją zaindeksowała. Możemy przyśpieszyć indeksowanie, poprzez linkowanie wewnętrzne. W celu sprawdzenia czy nasza nowa strona się zaindeksowała wpiszmy w wyszukiwarkę site:adresstrony.pl/któraniejestzaindeksowana. Na naszym blogu znajdziesz osobny artykuł wyjaśniający podstawowe wyszukiwanie w Google komendy.
Im więcej zaindeksowanych stron, tym lepiej dla samego sklepu internetowego, ponieważ ma to w pewnym stopniu wpływ na częstotliwość pojawiania się w wynikach wyszukiwania, ten element ma znaczenie również czy pozycjonowanie będzie skuteczne. A poza tym wpływa na tzw. crawl budget, czyli robot indeksujący z większą skutecznością indeksuje strony w obrębie witryny, a co za tym idzie, można też nadać podstronom priorytet. Ale jak widać, pozycja w wyszukiwarce nie jest zależna tylko do tego ile i skąd mamy linków zewnętrznych prowadzących do sklepu internetowego.
Jak zrobić linki wewnętrzne, aby dawały korzyść w pozycjonowaniu?
Skuteczny sklep internetowy musi sprzedawać dużo produktów, ale żeby tak się stało, musi być funkcjonalny. Nawet najlepszy sklep mający wiele popularnych produktów i niskie ceny nie będzie dobrze działał, jeśli strona sklepu nie będzie dobrze zoptymalizowana. Najtrudniej jest pogodzić właśnie wygodę użytkowania z oczekiwaniami robotów Google co do zawartości strony i linków wewnętrznych.
Najłatwiej jest opracować dobre linki wewnętrzne w sklepie internetowym, który dopiero jest w budowie, ale można i "naprawić" sklep działający już długo, które do tej pory nie był wysoko wypozycjonowany właśnie ze względu na drobne błędy techniczne.
Każdy sklep internetowy ma co najmniej kilkanaście topowych produktów, które mogą linkować do tego samego produktu, na przykład w sklepie z zegarkami może to być funkcja grawerowania czy pakowania na prezent. Same strony produktu też mogą być dobrym miejscem do dodania linków wewnętrznych – nie tylko do produktów uzupełniających, ale też do na przykład instrukcji obsługi produktu, czy artykułu na blogu tego sklepu opisującego funkcjonalność tego przedmiotu. Bardzo często zamieszcza się też linki do innych produktów, które są podobne wizualnie albo mają takie same funkcje.
Ciekawym zabiegiem jest też dodanie elementu na stronie, w którym pokazane są "Produkty, które kupili inni klienci". Po pierwsze działa to jako zachęta do obejrzenia innych produktów w tym sklepie, ale też zawiera odsyłacze wewnętrzne, na których nam tak zależy.
Można też w sklepie internetowym zrobić osobną stronę bloga. Będzie to osobna zakładka, ale nadal link wewnętrzny, który jest nam potrzebny do pozycjonowania sklepu. Na takim blogu można opisać najpopularniejsze produkty, zamieścić do nich linki. Wszystkie linki będą więc wewnętrzne. Ważne jest, aby zachować w tym umiar!
Bardzo istotnym miejscem każdego sklepu www jest stopka. W stopce zamieszcza się najważniejsze linki do zakładek takich jak: regulamin, kontakt, FAQ itd. Z punktu widzenia kupujących w takiej stopce powinny znaleźć się też zakładki: porady, aktualności, instrukcje obsługi. Daje to kolejną porcję odsyłaczy wewnętrznych, ale też ciekawą treść, po której ktoś może trafić z serwisu zewnętrznego na stronę sklepu online.
Dobrze dodane linki wewnętrzne poprawią pozycję słów kluczowych, w tym frazy powiązane z produktami, a nawet słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona, czyli szeroko opisane. Optymalizacji linków wewnętrznych może pomóc osiągnąć pozycję w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie wyników. Z punktu widzenia klienta takiego sklepu łatwiej jest znaleźć szukany produkt, a to z kolei oznacza mniejszy współczynnik odrzuceń dla statystyk witryny. A to już oznacza realne korzyści w wymiarze finansowym.
WIęcej na temat na czym polega pozycjonowanie strony dowiesz się z azrtykułu umieszczonego na naszym blogu!