Rozpoczynając współpracę z różnymi firmami, zaobserwowaliśmy, że wiele z nich zadaje podobne pytania o pozycjonowanie stron internetowych. FAQ jest więc idealnym miejscem, by rozwiać te wątpliwości. Oczywiście każda firma jest inna i ma inny zakres działalności. Cele, jakie stawia przed swoją stroną internetową, są dopasowane do jej potrzeb. Tworzenie stron internetowych wymaga więc indywidualnego podejścia do klienta, dlatego każdy projekt wyceniany jest osobno. Jeżeli więc pytanie, które Państwa nurtuje, dotyczy wyceny tworzenia stron, pozycjonowania stron internetowych czy ich audytu, to zapraszamy do kontaktu. Przedstawimy propozycje po zapoznaniu się z wymaganiami.
W poniższym FAQ chcielibyśmy odpowiedzieć na te pytania, które związane są z pozycjonowaniem i tworzeniem stron internetowych, a które nie dotyczą ceny usługi. Jeżeli więc są Państwo ciekawi, ile trwa pozycjonowanie stron, czy hosting wpływa na pozycjonowanie, czy warto zrobić audyt strony internetowej, (cena w tych odpowiedziach nie ma znaczenia, odpowiedzi będą więc wspólne dla wszystkich) - to zapraszamy do lektury.
Tworzenie stron internetowych to złożony proces. Staraliśmy się wyjaśnić podstawowe pojęcia, żeby ułatwić jego zrozumienie. Także zagadnienia związane z pozycjonowaniem wymagają zapoznania się z hasłami, dzięki którym usługa będzie zrozumiała. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich pytań. Jeżeli mają Państwo pytanie, na które w naszym FAQ nie znajdą odpowiedzi, to chętnie odpowiemy na nie indywidualnie.
Wychodząc naprzeciw konsumentom postanowiliśmy dla nich stworzyć osobną podstronę z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ). Na większość tych pytań szczegółową odpowiedź znajdziecie Państwo na naszym blogu, gdzie opisujemy dokładniej zagadnienie.
FAQ – podzielone jest na dwie części. Pierwsza najczęściej zadawane pytania dotyczące tworzenia strony internetowej. Druga cześć, gdzie przedstawiamy pytania i odpowiedzi do usługi pozycjonowanie stron
Domena to element adresu strony internetowej. Najczęściej nazwa domeny jest frazom, która powiązana kojarzy się z firmą lub jej usługą. Razem z przedrostkiem (www) i końcówką (np:. pl) tworzy adres internetowy strony bądź sklepu www.
Hosting jest niezbędny dla każdej strony lub sklepu internetowego. Dostawca usług hostingowych udostępnia zasoby serwera, by strona mogła wyświetlać się w sieci internetowej. Hosting to miejsce, gdzie znajdują się pliki strony internetowej. W cenie hostingu mamy możliwość tworzenia skrzynek pocztowych.
Koszt utrzymania strony internetowej uzależniony jest od dostawcy usług hostingowych oraz ceny domeny. Zazwyczaj są to opłaty roczne. Koszt utrzymania strony internetowej i domeny w przypadku mniejszych stron mieści się w kwocie 200 – 300 zł netto. Cena jest uzależniona od zasobów, jakie potrzebuje strona, sklep i skrzynki pocztowe.
Do stworzenia strony potrzebujemy przede wszystkim informacji i materiałów od zleceniodawcy. Zazwyczaj klient wysyła nam brief do strony internetowej wraz ze specyfikacją gdzie cała struktura strony i funkcjonalność jest opisana. Często pomagamy klientowi w sporządzeniu dokumentacji oraz doradzamy w wybraniu optymalnych rozwiązań. Zobacz w zakładce, jak działamy!
Tworzenie strony internetowej to złożony proces składający się z kilku bardzo ważnych etapów.
Czas realizacji stworzenia strony internetowej uzależniony jest od złożoności projektu. W przypadku jak mamy do czynienia z mało wymagającą stroną, wówczas jesteśmy w stanie oddać ją do 7 dni roboczych, zakładając, że wszystkie niezbędne materiały mamy w wersji elektronicznej. Bardziej skomplikowane projekty są już uzależnione od funkcjonalności i jej wielkości.
Oczywiście na potrzeby strony jest wdrażany system CMS, za pomocą którego można aktualizować stronę bez znajomości języków programowania.
Na życzenie klienta możemy aktualizować stronę. Jest to dodatkowa płatna usługa. Po otrzymaniu materiałów do 48 godzin (dni pracujące), wprowadzamy materiały przesłane przez klienta.
W obecnych czasach większość internautów korzysta z smartfonów, dlatego też od 2014 roku wszystkie strony robimy w technologii RWD (Responsive Web Design). RWD – technika projektowania stron by strona dostosowywała się do urządzeń typu smartfon, tablet. Wykorzystanie tej technologii gwarantuje nam prawidłowe wyświetlanie na małych ekranach i na dużych.
Koszt wykonania strony jest uzależniony od funkcjonalności strony. Każdy projekt jest inny i przed zapoznaniem się z wymaganiami klienta nie jesteśmy w tanie podać ceny za wykonanie strony. Jeśli jesteś zainteresowany kosztem strony, prześlij nam brief i wstępne wymagania.
Preferujemy płatność etapową, która podzielona jest na 3 części.
Oczywiście nasz klient ma wpływ na wygląd strony na etapie projektów graficznych. Każdy projekt przesyłamy do akceptacji klienta. Prosimy go o akceptacje projektu graficznego strony. W przypadku jak nie uzyskujemy pozytywnej odpowiedzi, rozmawiamy o alternatywnym wyglądzie strony, lecz z zachowaniem pełnej użyteczności dla internauty.
Do zaczęcia pracy nad stroną potrzebujemy materiałów (podczas rozmowy z klientem uzgadniamy jakie materiały będą niezbędne), które będą umieszczone na stronie internetowe. Wpłaty na poczet prac nad projektami graficznymi.
Tak robimy projekty logotypów, ulotki, broszury, lecz nie zajmujemy się drukiem. Na życzenie klienta możemy zlecić zaprzyjaźnionej drukarni wydruk materiałów.
Nie jesteśmy właścicielem wyszukiwarki, więc nie jesteśmy w stanie takowej gwarancji udzielić.
Google oficjalnie ogłasza, że nikt nie może zagwarantować wyników w pierwszych pozycjach wyszukiwania.
„· Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.
Wystrzegaj się SEO, którzy twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach, mają „specjalne układy z Google” lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Google. Nie ma żadnego priorytetowego trybu zgłaszania do Google. „
– https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl
SEO – Search Engine Optimization., czyli optymalizacja witryny internetowej pod kątem silnika wyszukiwarki internetowej. Proces składający się z poprawy technicznych aspektów witryny w celu lepszej widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Efekty pozycjonowania są uzależnione od wielu czynników np:. historia domeny, trudność fraz, w jakim stanie technicznym jest strona internetowa, jakość treści itp. Pierwsze efekty pozycjonowania są widoczne już po 3-4 tygodniach pozycjonowania.
Tak zajmujemy się również pozycjonowaniem sklepów internetowych.
Tak może klient nam przesłać frazy do pozycjonowanie lecz zawsze weryfikujemy te frazy pod kątem ilości wyszukiwań przez internautę. Bardzo często klient przesyła słowa kluczowe, które są zbyt ogólne lub internauci ich nie wpisują.
Przesyłamy również własną listę fraz z informacją o wolumenie zapytań danej frazy. Dzięki takiemu podejściu minimalizujemy ryzyko przepalenia budżetu na frazy kluczowe, które nie przyniosą zysku.
Do podjęcia pracy nad pozycjonowaniem potrzebujemy:
Powyższe informacje potrzebne nam są do wykonywania prac optymalizacyjnych i pozycjonerskich.
Tak po podpisaniu umowy wykonujemy audyt strony. Wysyłamy go do klienta wraz z planem działań na pierwsze miesiące. Bez audytu strony skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe.
Wszystkie dodatkowe poprawki, które nie mają wpływu na pozycje, są osobno wyceniane.
Na początku każdego miesiąca otrzymujecie Państwo raport z działań. Przydzielamy dostęp do aplikacji, która monitoruje pozycje fraz w każdym dniu. Klient może również weryfikować za pomocą narzędzia Googla Analitics oraz Google Search Console.
Pozycjonowanie to działania długo falowe, które powinny być ciągle wykonywane. Trudno nam określić jak długo utrzyma się strona na pozycjach bez pozycjonowania, gdyż jest to uzależnione od zmian algorytmu Googla oraz od działań konkurencji.
Nie jesteśmy w stanie podać stałego cennika pozycjonowania strony, gdyż cena uzależniona jest od wielu zmiennych. Historia domeny, trudność fraz, ilość fraz, jakość strony internetowej. Więcej informacji na naszym blogu Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej.
Nigdy nie korzystaliśmy i nie będziemy korzystać z systemów wymiany linków.
Umowy podpisujemy w zależności od sposobu rozliczeń z klientem, mogą trwać od 1 miesiąca (przez tak krótki okres nie osiągnie się zadowalających efektów. Preferujemy minimum 3 miesiące) do 18/24 miesięcy.
Powyżej umieściliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów. Liczymy się z tym, że być może nie odnalazłeś/łaś odpowiedzi na swoje pytanie. Możesz zadać nam je bezpośrednio, kontaktując się z nami lub poszukać odpowiedzi na naszym blogu.
Web Development
ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)
96-100 Skierniewice
Web Development