Audyt UX (user experience): inaczej badanie użyteczności naszego serwisu internetowego. Celem audytu UX jest wskazanie miejsc problematycznych dla użytkownika. Badania user experience pozwalają na stwierdzenie czy nasza stron jest zgodna z preferencjami i przyzwyczajeniami naszych użytkowników. Wskazuje słabe punkty oraz daje wskazówki, sugestie dotyczące rozwiązania problemu.
Każdy projekt internetowy, czy to sklep, czy strona www, jest stworzona do realizowania pewnych zadań. Głównie jest to sprzedaż, jeśli chodzi o sklep internetowy. W przypadku strony internetowej celem może być:
Jeśli witryna nie realizuje celów, warto wykonać audyt UX. Wykonując analizę poszczególnych elementów bierzemy pod uwagę nie tylko widok z perspektywy użytkownika, lecz również cele biznesowe naszego Klienta.
W dobrym tonie jest zrobienie testów A/B witryn. Działania te wychodzą poza zakres audytu, są to inaczej mówiąc badania UX. Najlepiej stworzyć 2 wersje makiet strony, różnią się one zmianami wprowadzanymi z audytu. Pokazujemy 2 grupom i testujemy.
Najbardziej miarodajne testy, otrzymamy wprowadzając zmiany na witrynie, kierując na nią ruch użytkowników docelowych. To właśnie ich przyzwyczajenia są dla nas najważniejsze. Ważne jest, by testy trwały odpiowiedni czas.
Uwaga! Audyt UX jest osobną usługa od testów A/B. Na życzenie klienta również jesteśmy w stanie wykonać testy strony bądź sklepu.
Po wprowadzeniu audytu UX na serwis internetowy, strona powinna już zacząć realizować cele. Firmie zawsze zależy by ich strony dobrze konwertowały. Należy pamiętać by skierować ruch o odpowiedniej jakości na stronie. Żaden audyt UX nam nic nie pomoże, jeśli na stronie nie będzie użytkowników, którzy są zainteresowani naszą ofertą. Analiza UX połączeniu z pozycjonowaniem, potrafi uzyskać rewelacyjne wyniki. Dzięki pozycjonowaniu, kierujemy internautów zainteresowanych naszą usługą/produktem, na nasz sklep bądź stronę. Po wdrożeniu audytu UX, nasi użytkownicy korzystają z olbrzymią przyjemnością i łatwością. Prosty i czytelny interfejs sprawia, że internauta dociera do celu, bez żadnych przeszkód. Bez problemu może zamówić produkt, przeczytać o nim informacje, skontaktować się, co z pewnością zwiększa konwersje celów. W skrócie SXO – skuteczne połączenie UX i pozycjonowania stron i sklepów internetowych, wpłynie pozytywnie na nie tylko na zwiększenie zysków z kanału jakim jest Internet lecz pozwoli zdobyć lojalnych klientów.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat audytów UX?
Z ogromną chęcią odpowiemy na pytania, doradzimy oraz przeprowadzimy odpowiedni audyt UX.
+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl
Web Development
ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)
96-100 Skierniewice
Projekt i Realizacja: Web Development